Pazartesi, Kasım 05, 2007

ÇOK UZUN BİR ARA VERMİŞİM...

Merhaba güncem...
sana çokkkkk uzun ara vermişim. Ülke olarak ne badireler attık ama ben sevgili kocacığım ve oğluşumun yüzünde neredeyse bilgisayara uzattan bakar oldum.

HEr neyse uzun lafı kısası... Artık urdayım (sanırım gece 12'den sonra burda olabileceğim)
Yarın askerden gelen arkadaşım için ıspanaklı börek sözümü yerini getirmek için... işten gelirken alışverişim yaptım. bir kısmını zaten hafta sonu ayarlamıştım. Ne alışverişi dersen eksikleri tamamladım herhal de yani
neyse ondan sonra yemek yedik, sofra kaldır bulaşıkları sudan geçir makineye yap ondan sonra benim bitirimle beraber börek yapmaya kalk sen.. (yani ben)yarım saatlik işim oldu mu sana birbuçuk saat. (dünde bir ütü maceramız vardı.)oda bayağı uzun sürdü artık ütü yapmaktan nefreetttt ediyorum. Aynı şeyi defalarca ütüledi nerdeyse
görmeden yarısını da kaldırdım onlarda artık yarın akşam beyzade uyuduktan sonra
ütü olmak için sepetin içinde beni bekliyorlar tabii bakalım benim keyfim dünkü yaşanan olaylardan sonra ne zamaan gelir bilinmez...

Hafta sonu da çekmecelerimi düzenledim. Ay ceyizlerim çıktı şöyle bir baktım kendilerine bunları nasıl yaptım ben diye...
şimdi olsa yaparmıyım yaparım ama oğlumun uyuması gerekiyorsa daha ilerleyen yıllarda yaparım artık neyse ( çünkü ertesi gün işe uyuyarak gitmekten ve hergün servisi kaçıracakmıyım acaba korkusu yaşamaktan sıkıldım yani..)
ftoraflarını çekip burda sergileyecektim ama makinenin pili bitmişti. şarj etmekte bana biraz zor geldi ama en kısa zamanda burada yerlerini alacaklar..El emeklerim göz nurlarımı..

Bu arada böreğin resmini çekebilirmiyim yarın bilmiyorum ama isterseniz tarifini verebilirim..

ISPANAKLI-KIYMALI KOL BÖREĞİ

Benim fırınım küçük olduğu için bu ölçüler bana yetiyor.

5 adet hazır yufka
1 kiloda ıspanak
1/2 kilo dana kıyma
3 orta boy soğan
tuz

üzeri için;

2 yemek kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
üzerine isteğe bağlı çörek otu serpebilirsiniz...

Ispanak ve kıyma ayrı ayrı yerlerde kavrulur. isteğe göre tuz serpilir.1 kafta karıştırırlır. (ben ıspanaktan biraz ayırdım çünkü; BORANİYE bayılırım.)
yufka ortadan eşit iki paraya bölüner, ortasına eşit miktarlarda içten serpiştirilerek rulo halinde sarılır. Fırın tepsisi yağlandıktan sonra yan yana diliriz. üstüne yoğurt yumurta ve sıva yağ karışımından kaşık yardımı ile sürülerek fırına verilir.
bir de yanına çay demlenerek afiyetle yenir. İnş. yenmeden de resimini de çekerim de burda yerini kalır kendileri..

Not: bir yemek tarif vermeyi bir de yol tarif etmeyi beceremem.. kusura bakmayın artık..

Hiç yorum yok: